למה לחברות לא איכפת מהמכתב המקדים שלכם – ואיך לשנות את זה
רבים המועמדים שמצרפים מכתב מקדים במייל המצורף לקורות החיים שלהם בעת הגשת מועמדות לחברה. במכתב המקדים המעסיקים אינם רוצים לשמוע רק עליך, הם רוצים לשמוע גם על עצמם. תחשבו על זה, חברות מסויימות מקבלות לעיתים מאות פניות עבור משרה בודדת אחת. משאבי האנוש קוראים שורות על גבי שורות של תכונות של אנשים מאוד איכותיים שמתארים את הניסיון הרלוונטי שלהם למשרה. בשל כך – אם לא תעשו משהו שממש אבל ממש יבדיל אתכם מאחרים, אתם עלולים להיבלע בשטף המיילים שהחברה מקבלת.
המכתב המקדים, במקרה כזה יכול להראות לחברה באופן מיידי איך ולמה לכם יש ערך מוסך לצוות הרלוונטי. אז במכתב המקדים הבא שלכם תפסיקו להתרכז רק בעצמכם – הנה מה שאתם צריכים להגיד במקום כדי להגיע לראיון המיוחל.
1. למה אתם אוהבים את החברה
המכתבים המקדימים המוצלחים ביותר שקראנו הגיעו מאנשים שהביעו תשוקה לעבודה בחברה ושהצליחו לתאר את התשוקה הזאת באמצעות מספר שורות. אלו המכתבים שגורמים לנו להגיד: “כן! האדם הזה באמת יכול להתאים”, וזאת עוד לפני שפתחנו את קובץ קורות החיים שלו. אולם, רוב המועמדים לא יתנו את הפוש הנוסף הזה לצורך התאמה אישית של המכתב המקדים שלהם על מנת להראות שהם באמת מתאימים למשרה.
במקרה הטוב ביותר הם יציינו את שם החברה או ירשמו משהו כמו “אני מאוד מעוניין לעבוד בחברת XXXXX”. שתי האופציות לא ממש יגרמו לכם לבלוט. לחילופין, הקדישו את הפסקה הראשונה של המכתב המקדים שלכם על מנת לפרט למה אתם אוהבים את החברה ולמה אתם מתאימים לעבוד בה.
5 טיפים חזקים ממומחים לראיונות עבודה שיעלו משמעותית את סיכויי הקבלה שלכם
2. מה תעשו בחברה
הרזומה שלכם הוא פירוט של המעלות והמיומנויות שלכם, ולכן זה לא המקום להזכיר אותן במסגרת המכתב המקדים. מה עליכם לעשות במקום? ציינו כיצד המעלות והמיומנויות שלכם ישמשו אתכם באופן מקצועי ויעיל במהלך עבודתכם בחברה. נסו לא להיות שטחיים ולרשום משהו כמו “אני יודע שיכולות הפיתוח ב-JavaScript שלי יכולים להיות לעזר לחברה”. אלא, שתפו רעיון או שניים ספציפיים במסגרתם תתארו כיצד תפעלו באם תעבדו בחברה.
לדוגמא, כתבו במכתב המקדים על פיתוח ייחודי שעשיתם שהכניס 20% יותר משתמשים לאתר בעקבות פונקציונליות חדשה שהכנסתם וכיצד זה יכול להיות מיושם בחברה. תגרמו למנהלים המגייסים להאמין שאתם בדיוק האנשים שהם צריכים לתפקיד.
3. התאמה לאופי והלך הרוח של החברה
המכתב המקדים הוא הזדמנות מצויינת (וכדאי שתנצלו אותה) כדי להמחיש כמה אתם מתאימים לאופי התרבותי של החברה. אם לא חייבים בהכרח לרשום את זה באופן מאוד ישיר (מה שעשוי לפגוע בכם). אך אתם יכולים לעשות זאת על ידי שימוש במילים נכונות, ורמת הפורמליות שאתם מכוונים אליה. לדוגמא: במקרה של Dog Friendly סטארטאפ תוכלו לרשום כמה הכלב שלכם שמח לבוא איתכם לעבודה. במקרה של הגשת מועמדות לתאגיד גדול נסו להשתמש במילים יותר רשמיות ומקצועיות.
לסיכום, אם אתם יכולים להמחיש את התשוקה שלכם, הרעיונות שלכם והאישיות שלכם ולהעלות אותם על הכתב במכתב המקדים בצורה שהמנהלים המגייסים יתחברו לכך, אנו בטוחים שבמהרה תוכלו למצוא את האתגר החדש והמעניין שלכם.