החטא ועונשו: 4 דרכים להתמודד עם הטרדת עובדים במקום העבודה
חברת פורד תשלם סכום עתק בעקבות הטרדה של עובדים ב-2 מפעלים של יצרנית כלי הרכב • הנציבות לשוויון הזדמנויות בתעסוקה קבעה כי הייתה הטרדה של נשים ושל עובדים אפרו אמריקנים • מה ניתן לעשות על מנת להימנע ממצבים של הטרדה
נכתב על ידי שני זיו, מומחית השמה בסטאר האנטר
מנהלים ובעלי חברות צריכים להיות עם היד על הדופק בכל הנוגע להטרדות במקום העבודה. הטרדות יכולות להיות על רקע מיני, גזעני, מילולי ועוד. ננתח את המקרה האחרון של פורד כדי להבין איך ניתן להימנע ממקרים שכאלו בעסקים שלנו.
נתחיל באירוע שהתרחש בחברת פורד, בעקבות תלונות של עובדי החברה, הנציבות לשוויון הזדמנויות בתעסוקה בארצות הברית (EEOC) קבעה כי התרחשה הטרדה על רקע מיני ועל רקע גזעני ב-2 מפעלים של ענקית הרכב. ההטרדה הופנתה נשים ועובדים אפרו אמריקנים. בעקבות זאת, הוטל על החברה קנס בסך של 10 מיליון דולר והיא התחייבה שב-5 השנים הבאות היא תבצע פעולות אקטיביות ב-2 המפעלים המדוברים לצורך המטרות הבאות:
• תפיץ את מדיניות אי-ההטרדה ואי-האפליה לעובדים קיימים וחדשים.
• תדווח ל-EEOC על כל תלונת הטרדה שהוגשה על ידי העובדים.
• תבצע מעקב אקטיבי על הטרדות בקרב עובדים ומנהלים בחברה.
מקרה זה מצטרף למקרים בחברות ענק רבות בשווקים הבינלאומיים. רק בשבוע שעבר, נכתב בעמוד המאמרים של סטאר האנטר על המקרה שאירע בגוגל ובו פוטר עובד אשר פרסם מסמך ציבורי בן 3,000 מילים ובו הוא מפרט כי ישנם הבדלים ביולוגיים בין נשים לגברים אשר גורמות לנשים להיות עובדות פחות טובות מאשר גברים. לכניסה לכתבה לחצו כאן.
אז מהן הדרכים שמנהלים יכולים לנקוט בהן על מנת להימנע מהטרדה במקום העבודה
1. הטו אוזן לרכילות
מנהלים לעיתים מתעלמים מדברים שהם שומעים במסדרונות מקום העבודה והם לא תמיד מבינים שהם העיניים והאוזניים של המעביד. כאשר בא לידיעת מנהל בכל צורה שהיא על הטרדת עובדים, המנהל חייב לפעול באופן מיידי, אפילו אם מדובר בשיחה שהוא עצמו לא השתתף בה.
2. אל תמתינו לתלונה מהעובד/ת
כאשר מנהלים בחברות עדים בכל צורה שהיא להטרדה, הדבר האחרון שרצוי לעשות הוא לחכות לתלונה מצד העובד ולשבת בחיבוק ידיים. כאשר עולה החשד מיד צריך לעלות איתו דגל אדום תוך טיפול מיידי בהטרדה עם העובדים הרלוונטיים. במקרים רבים עובדים לא יתלוננו אל המעביד מכל מיני סיבות ולכן אסור למנהלים להישאר אדישים.
3. הזכירו את הנושא בישיבות צוות
יש נטייה למנהלים להזניח נושאים עם קונוטציה שלילית מפני שזה לעיתים פחות נעים לאוזן והרבה יותר קל להעביר ישיבה מבלי לדבר על זה. הפעולה ההפוכה היא הנכונה, יש להראות לעובדים שלכם שאתם מודעים לנושא ושהנושא הזה מאוד חשוב לכם. השתמשו בדוגמאות שונות מהיומיום ומהחדשות ושמשו דוגמא אישית. ברגע שתזכירו את גם נושאים פחות נחמדים לעובדים שלכם מדי פעם, זה יחלחל בהם וזה עשוי למנוע מצבים לא נעימים.
4. קבלו חוות דעת נוספת
ברגע שעלה החדש להטרדה, “ראיינו” את המעורבים במקרה. השתדלו לעשות זאת עם נציג נוסף ממחלקת משאבי אנוש או לבצע 2 ראיונות נפרדים שהשני יבוצע על ידי מחלקת משאבי אנוש. לעיתים, פרספקטיבות שונות וסיעור מוחות לאחר מכן עשויים להוביל לתוצאות אופטימליות יותר.