היא הוטרדה במקום העבודה, היא דיווחה למח’ מ”א, הם לא עשו דבר
מקרה Uber חוזר שנית • אשה אמריקנית הוטרדה במקום העבודה וזכתה לתשומת לב מהמעביד רק אחרי שפרסמה את טענותיה ברשת לציבור • “אין באמת מספיק משאבים כדי לספק טיפול לעובדים”
נכתב על ידי שני זיו, מומחית השמה בסטאר האנטר
מפתחת Web אמריקנית בשם עדן רוחטנסקי, הוטרדה מינית במקום עבודה. בעקבות כך, הזעיקה העובדת את מחלקת משאבי אנוש וסיפרה להם את אשר קרה ולא זכתה לתגובה וטיפול במקרה. רק אחרי שפירטה את האשמותיה בבלוג ברשת המעסיק החליט לתת למקרה תשומת לב ולטפל בו.
מקרה זה מצטרף למקרה נוסף שאירע לאחרונה בחברת Uber ובו פרסמה עובדת לשעבר של החברה בבלוג האישי שלה האשמות לגבי שורה של הטרדות מיניות. האישום לווה בתיאור מצב שבו נשים מקבלות יחס מפלה על רקע מינן. העובדת, בשם סוזאן פוולר, התלוננה להנהלת Uber ופירטה את המקרה אך זו זכתה ליחס מזלזל מצד ההנהלה שאיימה לפטרה. בעקבות הפרסום בבלוג, מנכ”ל Uber התייחס למקרה וציין כי יש לפתוח בחקירה דחופה בנושא.
אוסיף ואציין כי במקרה של פוולר מ-Uber עוד בתחילת דרכה בחברה קיבלה הצעות מגונות מאחד המנהלים בחברה ששלח לה הצעות מגונות בסדרת הודעות בצ’אט. לאחר שקיבלה את ההודעות בעלות התוכן המטריד ביצעה פוולר צילום מסך לתמונות והעבירה אותן למחלקת משאבי אנוש לטיפול. בתגובה, נמסר לעובדת כי היא צריכה לעבור צוות וכי במידה ותישאר בצוות הנוכחי היא עשויה לקבל ביקורת שלילית מאותו מנהל שהטריד אותה.
עובדים רבים נמצאים במצב בו הם צריכים לסכן את הקריירה שלהם ולפרסם את המקרים שלהם בפומבי על מנת לקבל טיפול הולם בטענותיהם. במקרה כזה, יתכן ומחלקת משאבי אנוש לא עשתה מספיק כדי לטפל במקרה ויתכן כי הקשר בין מחלקת משאבי אנוש להנהלה הבכירה לא היה חזק מספיק. יתכן גם כי הרצון להשאיר עובדים בכירים בחברה אשר נחשבים ל”נדירים” בתחומם לא מאפשר לטפל במקרים באופן בו היו צריכים להיות מטופלים.
זה היה המקרה של עדן רוחטנסקי. המפתחת אשר עבדה במחלקת המדיה של חברת Vox, פרסמה פוסט ובו פירטה על שורה של הטרדות שעברה מצד מנהליה בחרה מבלי להזכיר שמות. זמן קצר לאחר פרסום הפוסט, פיטרה החברה מנהל בכיר באותה מחלקה בטענה שהתנהג כלפי עובדים באופן לא ראוי. “אין באמת מספיק משאבים כדי לספק טיפול לעובדים”, ציינה רוחטנסקי והוסיפה כי “המצב יוצר סופה מושלמת של מנהלים שיוצאים מכלל שליטה”.
נחזור לחברת Uber… מנהלי החברה הסיקו מסקנות ולאחר המקרה שילשו את גודלה של מחלקת משאבי אנוש. בנוסף, פתחה החברה קו-חם ובו עובדים יכולים להתלונן על הטרדות או על התנהגות שאינה הולמת. החברה ציינה כי חוסר הטיפול נבע מכך שצוות משאבי האנוש לא היה מקצועי ובכיר דיו.
המקרה הנוכחי והמקרה של Uber לא גורמים להרגשת נחת לאחר שטופלו באופן רטרואקטיבי בעקבות פרסום הטענות אונליין. המצב הוא שעדיין עובדים רבים מוטרדים על בסיס יומי ולעיתים קרובות הדברים נקברים מתחת לשולחן. דרושה הנהלה אמיצה ומחלקת HR אמיצה שתדע לעמוד מול עובדים ומנהלים בכירים ושתשכיל לטפל במצבים בעיתוי המתאים ביותר ולא לחכות לפרסום באינטרנט שפוגע גם בגורם המתלונן וגם בחברה.