מגייסים עובדים לסטארטאפ? טיפים חשובים לבניית צוות בלתי מנוצח
במידה וגם אתם נכנסתם לשלב הקריטי של גיוס עובדים לסטארטאפ אז הגעתם למקום הנכון ⋆ חברת השמה סטאר האנטר מספקת לכם מעטפת חמה ומקצועית בתהליך המורכב והקריטי הזה בדרך לאקזיט המיוחל ⋆ מהם הדברים שכדאי לקחת בחשבון בגיוס עובדים לסטארטאפ שלכם?
זהו זה! הגעתם לשלב שבו אתם מרגישים שאפשר להגדיל את מצבת העובדים בסטארטאפ שהקמתם במו ידיכם. גייסתם השקעה, התחלתם לפתח מוצר ועכשיו אתם זקוקים לצוות מנצח שיהפוך את הרעיון להצלחה מסחררת. גיוס עובדים לסטארטאפ זו איננה מלאכה פשוטה והיא דורשת תכנון מקדים ומדוקדק. סיוע של חברת השמה המתמחה בגיוס להייטק עשוי מאוד לייעל את התהליך ולהפוך את ההשקעה למשתלמת. האם אתם מוכנים למבול קורות החיים שעומד לנחות עליכם? גיוס עובדים לסטארטאפ – כך תעשו את זה נכון!
הגדירו את התפקידים הדרושים
חיפוש ממוקד של מועמדים, בין אם נעזרתם בחברת השמה ובין אם לאו, ימקד אתכם באופן משמעותי בדרך אל גיוס המועמד הרצוי.
הגדרת התפקיד צריכה לכלול 3 חלקים:
1. תיאור כללי של המשרה
2. דרישות התפקיד
3. כישורים
בתיאור הכללי יש להסביר בקצרה על החברה, המיקום שלה, לרשום את שם התפקיד ופרטים רלוונטיים כלליים בלבד. בדרישות התפקיד ניכנס יותר לעומק ונרשום את הדברים החשובים שחשוב שיהיה למועמדים אותם אנו מחפשים כמו למשל שפות התכנות הנדרשות וטכנולוגיות אשר נדרש בהן ידע לצורך ביצוע התפקיד. לאחר מכן, בסעיף הכישורים נפרט על אספקטים אחרים שחשובים לנו אך אין להם נגיעה ישירה לדרישות התפקיד כגון, תואר נדרש, קורסים רלוונטיים וכדומה.
מי שקונה בזול משלם ביוקר
הרעיון הוא כמובן לא לגייס את האנשים היקרים ביותר בשוק אבל כן לשמור על רמה גבוהה וכמובן שעל איכות צריך לשלם. גיוס של עובדים לא איכותיים בשלב קריטי כל-כך עשוי לפגוע פגיעה אנושה במוצר שלכם עד לרמה של סגירת החברה. צוות המפתחים הראשוני יהווה את היסודות של גורד השחקים שאתם שואפים לבנות ולמרות הקשיים ההתחלתיים שיש לרוב הסטארטאפים בתחילת הדרך צריך למצוא את נקודת האיזון שבה כן ניתן להסתדר מבלי להתפשר. ניתן גם להיות יצירתיים ולנסות מודלים של אופציות או קפיצת שכר במידה והחברה מגיעה לנקודות ציון מסויימות.
אל תהפכו למנהלי משאבי אנוש ברגע
העיסוק בגיוס צריך לקחת לכם בסביבות 10% מהזמן שלכם. טעות מרכזית שמנהלים עושים בגיוס עובדים לסטארטאפ היא עיסוק רב במלאכת הגיוס כך שעסקי הליבה של הסטארטאפ נפגעים. יש לבחון את שיטת הגיוס בהתאם לאופי התפקיד. גיוס של תפקיד התחלתי יכול להתבטא בפרסום ברשתות החברתיות או במודעות דרושים. גיוס יותר ספציפי של בעלי ידע בטכנולוגיות מסויימות או של בכירים יכול להתממש על ידי פניה לחברת השמה.
תכננו את חלל הישיבה
אתגר נוסף בגיוס עובדים לסטארטאפ הוא תכנון חלל הישיבה בצורה חכמה. חברות סטארטאפ בדרך כלל מתאפיינות בישיבה בחלל פתוח. כ-70% מהחברות האמריקאיות מספקות מתחמי עבודה פתוחים לעובדים שלהם וזאת על מנת לעודד שיתוף פעולה וסיעור מוחות. בתור מנהלים, אתם לא רוצים להגיע למצב בו העובדים יושבים בצפיפות או למצב הפוך בו קיימים חללים ריקים שנוצרים על ידי ניצול לא נכון של השטח. טרם הגיוס, השקיעו מחשבה ושיקלו להתייעץ עם מעצבי פנים במטרה ליצור את חלל העבודה המושלם.