אלגוריתמים: מהו השוני בין התחומים ולאיזה שכר זוכים המפתחים
גיוס מפתחי אלגוריתמים: משימה לא פשוטה בעולם של היום כאשר ישנם תחומים רבים ומורכבים • אלגוריתמים מפותחים וממומשים היום במגוון של תחומים • איך עובד אלגוריתם החיפוש של גוגל? • אז מהם למעשה אלגוריתמים ולאיזו רמות שכר זוכים העובדים בתחום?
גיוס והשמה של מפתחי אלגוריתמים זוהי אחת המשימות המורכבות ביותר שקיימות בעולם משאבי האנוש. אם בעבר אלגוריתמים שומשו בעיקר במחקרים אקדמאיים, כיום אדם ממוצע נתקל, לעיתים מבלי שהוא יודע עשרות ואולי מאות פעמים עם אלגוריתמיקה במהלך פעילותו היומיומית.
אנו נתקלים חדשות לבקרים במושג אלגוריתמים אך לא תמיד יודעים מהי המשמעות. כמה פעמים שמענו שגוגל ופייסבוק שינו את האלגוריתם שלהם או שחברה מסויימת פיתחה אלגוריתם מתוחכם למניעת הונאות למשל? אלגוריתם הוא למעשה היא רשימה מסודרת של כללים שנועדו לביצוע של משימה מסויימת במספר סופי של צעדים. בהתאם להגדרתו, אלגוריתם לא חייב להתנהל בסביבה טכנולוגית. פעולות יומיומיות כמו מתכון להכנת עוגיות או למשל שלבי הקיפול אוריגמי עומדות נחשבות גם כן לאלגוריתמים.
בהקשר של מדעי המחשב ופיתוח אלגוריתם הוא למעשה הסדר של הפעולות בתהליך מסויים שנדרד לביצוע פעולה מסויימת. מימוש האלגוריתם הוא למעשה תרגום של הפעולות הללו לתוך קוד.
מעוניינים בגיוס מפתחי אלגוריתמים לחברה שלכם, פנו אלינו ונסייע לכם במשימה המאתגרת.
אלגוריתם החיפוש של גוגל למשל מחשב עבור כל עמוד אינטרנט את רמת החשיבות שלו ומציג אותו בדירוג תוצאות החיפוש בהתאם לכך ובהתאם לפקטורים שונים כמו מיקום גיאוגרפי וכד’. דירוגו של עמוד נקבע בהתאם לכמות הדפים שמקשרים אליו וחשיבותם של הדפים המקשרים.
כך לדוגמא, במידה ואתר כמו Ynet יפנה באופן אורגני אל אתר מסויים דירוגו יעלה משמעותית, מנגד אם אתר ללא כניסות כלל יפנה לעמוד מסויים הדירוג לא ישתנה משמעותית. הדירוג מתבצע על סקאלה לוגריתמית עם ערכים בין 1 ל־10 ומושפע מפקטורים נוספים כגון כמות הכניסות, זמן ההישארות בדך והופעה של מילות מפתח רלוונטיות.
מדעני דאטה לדוגמא משתמשים רבות במהלך תפקידם בפיתוח ומימוש של אלגוריתמים שמבוססים על דאטה. בשנים האחרונות התחום התפתח וכיום בעזרת ניתוחי דאטה סיינס תוכלו להבין את הדרישות המדוייקות של הלקוחות שלכם ולהתאים להם מוצרים בהתאם. נתונים כמו הסטוריית גלישה, הסטוריית קנייה, גיל, רמת הכנסה ועוד עשויים לספק לכם תובנות בנוגע לאסטרטגיית המכירה שלכם ללקוחות על ידי התאמת מוצרים אופטימליים. כמו כן תוכלו לתת Score ללקוחות פוטנציאלים וקיימים שידרגו את איכות הלקוחות בהתאם לדאטה שנותח. בנוסף, כך תוכלו לבנות מודלים ולהתאים ללקוח מוצר מותאים אישית במטרה למקסם את הסיכוי שהוא באמת יקנה אותו וישאר לקוח שלכם לטווח ארוך.
תחומים בפיתוח אלגוריתמים?
האלגוריתמים נמצאים היום כמעט בכל תעשיה טכנולוגית, תחום האלגו-טריידינג משתמש באלגוריתמים מתוחכמים על מנת לבצע פעולות קנייה ומכירה של מניות ותעודות סל בהתאם לתנועות של מניה מסויימת או לתנועות השוק הכלליות. האלגוריתמים מפותחים וממומשים בתחום המדיקל, חברת Viz.ai למשל, משתמשת באלגוריתמים של ראייה ממוחשבת על מנת לזהות מצב מקדים של שבץ מוחי בבני אדם בהתאם לבדיקת הסיטי ובכך לפעול מיידית כאשר המצב קורה ולהציל חיי אדם.
אלגוריתמים מפותחים גם בתחום משחקי המחשב, תעשיית האד-טק, התעשיה הבטחונית פינטק, בידור ולמעשה הם מהווים חלק בלתי נפרד מחיינו.
רמות השכר של מפתחי אלגוריתמים
פיתוח אלגוריתמים הינו התחום החם ביותר היום, היצע המשרות עולה על כמות העובדים והמיומנויות הדרושות נחשבות יחסית מסובכות וקשות להשגה מה שיוצר מצב בו שכר של מפתחי אלגוריתמים הוא מהגבוה בשוק. בשנים האחרונות נכנס תחום הראייה הממוחשבת לארץ ומפתחי אלגוריתמים מיומנים בתחום הזה יזכו אף לשכר גבוה יותר. בעקבות כך גם עלתה המורכבות בגיוס מפתחי אלגוריתמים לתפקידים שונים.
להלן רמות השכר של מפתחי אלגוריתמים:
0-2 שנות ניסיון – 22,000 ש”ח-25,000 ש”ח.
4-2 שנות ניסיון – 25,000 ש”ח-35,000 ש”ח.
4+ שנות ניסיון – 35,000 ש”ח-49,000 ש”ח.
מחפשים עבודה בתחום האלגוריתמים? השאירו לנו קורות חיים ממש כאן
לרוב, עובדים מתחום האלגוריתמים יגיעו מתחומים אקדמאיים כגון הנדסת חשמל, מדעי המחשב ולעיתים רחוקות גם מתחום של הנדסת תעשייה וניהול. כניסה של חברות לשוק הישראלי כגון אמאזון ועלי-אקספרס הקפיצה את מחיר האלגוריתמיקאים בעקבות תשלומי שכר ששברו את השוק.